WHO Cares vinder

Er jeg alene i at blive frustreret på en næsten daglig basis, når der beskæftiger sig med leverandører? Jeg er overbevist om, “who cares” holdning der breder sig som en epidemi. Lad mig give dig en hurtig løbe ned af blot en af denne uges fiaskoer at vise hvad jeg mener.

En pakke fra en af mine leverandører var forfalden til levering fra en velkendt kurer virksomhed, selv om tracking viste, at det havde siddet på en hylde i den lokale depot i flere dage. Nu, jeg bor i en rimelig størrelse city, Salt Lake City, som har en anstændig størrelse befolkning og infrastruktur heck, der er endda en IKEA, og der er ikke mange af dem over hele USA Jeg taler ikke om Barstow her (ingen lovovertrædelse til Barstow læsere, jeg ikke plukke på dig, jeg lover).

Anyway, så jeg får på telefonen med den ‘kundeservice’ rådgiver, der fortæller mig, at de kun leverer på visse dage i ugen – jeg er alvorligt! Tilsyneladende dog er jeg lov til at traske 15 miles derude for at hente pakken, hvis jeg ønsker det, før de var klar til at finde en plads i deres tilfældige leveranceplan.

Jeg overvejede at forfølge linjen af ræsonnement, da jeg havde betalt for to dag forsendelse, jeg kinda’ håbede at jeg ville se det senest 2 dage efter bestilling, men jeg troede bedre af det. Jeg ønskede ikke at synes urimeligt eller krævende. I stedet jeg bit min tunge og pligtskyldigt travede ned til depotet og stod min tur i linje indtil tilladt at udtale min anmodning.

Ikke meget at gøre, mens venter på, andet end aflytte en telefonsamtale mellem en kunde og en «støtte» rep. Selvfølgelig jeg kunne ikke høre kunden, men heldigvis i dette tilfælde rep havde en vane med at gentage den kaldende næsten ordret, hvilket under normale omstændigheder ville have været meget irriterende.

Anyway, jeg sidespring. Dette er, hvordan samtalen gik:

“Så du siger at driveren kastede boksen over dit hegn, er rigtigt?”

(kunde besvarelser)

“Nå, naturligvis jeg var ikke der, men jeg er sikker på, han ville bare sørge for pakken var skjult fra visning af alle forbipasserende.”

(kunde besvarelser)

“Ã…h, du siger hegnet er 7ft høj?”

(kunde besvarelser)

“Og det antikke sæt var smadret?”

(kunde besvarelser)

“Mmm, der sker en masse. Jeg håber det var forsikret.”

Jeg gør ikke dette, jeg ville ønske jeg var. På det tidspunkt var jeg føler helt begejstret, at jeg havde slap med kun at skulle gå udenfor i hundekoldt i midten af vinteren og drive 15 miles – det var en lettelse at vide at jeg havde opsnappet sekvens af doom, før min boks havde fået til at smide over hegnet del.

Jeg fik min boks, og dengang vidste det ikke, at det havde sparet den fysiske traumer, der tilsyneladende var en standardfunktion. Jeg gjorde ikke selv smide boksen væk efter tømning dens indhold, det syntes grusom, den nødvendige beskyttelse…

Okay, så jeg fik lidt revet, men faktisk er jeg meget alvorligt om lektionen her. Kundeservice er sådan en sjælden vare, det er i fare for at blive udryddet.

Lad os se det i øjnene, de gange, når vi oplever stor service med et smil er nu så sjældne, at vi fortæller alle, og de er passende imponeret.

Hvis giver fremragende kundeservice og holde gæsterne glade er en høj prioritet for dig og dine medarbejdere, vil du straks sætte din virksomhed et kæmpe spring foran alle dine konkurrenter. Det er sådan et latterligt simpelt princip at forstå, men desværre mange overse mere det end “får det”. Være en af dem, der får det. Giv den tid og din virksomhed vil eksplodere på lang sigt, jeg garantere det.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *