Undgå at blive vage

Vi bliver bombarderet med tusindvis af marketingmeddelelser daglige… på radio- og tv på internettet, i blade og aviser, på skilte og andre tegn, og endda på bunden og på ryggen af kvitteringer. Verden er faktisk en meget støjende sted. Og for at blive hørt, vi har brug for vores markedsføring beskeder at være klare og koncise.

En vag besked er en, der ikke er let at forstå – det gør ikke taler til en potentiel kunde eller klient. For at få succes i erhvervslivet, skal vores budskaber klart målrette en bestemt målgruppe, forklarer dem funktionerne og fordele ved vores produkt eller service. Vi skal få borgerne involveret og interesseret nok til ønsker at have yderligere samtaler med os. Først da vi entree begynder at udvikle et forhold til dem, det første skridt i salgsprocessen.

Hvordan kan vi sikre, at vores budskaber er alt det de kan?

1. definere din målgruppe. En af de bedste måder at skabe en klar output er at starte med klare indgange. Når det kommer til noget du gør for din virksomhed, skal du være meget klar på din målgruppe. Der vil du nå med din markedsføring indsats? Definere dem så klart som muligt. Er de mandlige eller kvindelige? Hvad er deres alder, deres erhverv og deres levevis? Hvorfor skulle de ønsker at gøre forretninger med dig? Det mere klart du er om, hvem du ønsker at arbejde med de mere klar bliver du når crafting dit marketingmeddelelser.

2. markedsføre smalt, men leverer stort set. Dit marketingbudskab skal være nøje fokuseret på at appellerer specielt til behovene og ønsker af dit målmarked. Man kunne tro du ville være forbi muligheder for flere kunder eller klienter. Virkeligheden er, at flere mennesker bliver tiltrukket til dig hvis du placere dig selv som en specialist i stedet for en generalist. Folk forbinder en højere grad af ekspertise med en specialist, og mere end sandsynligt, du vil kunne opkræve premium priser skal afspejle denne marketing holdning. Når du har fået deres opmærksomhed du kan markedsføre mange ting til dem (levering bredt).

3. tal om kunden, der ikke selv. Dit marketingbudskab skal tale til udsigten, deres særlige behov og ønsker. Hvilke problemer kan du løse for kunden? Lav en liste over de top 10 problemer, som du løse for andre. Disse bør være stof og fokus for hver samtale, at du har. Undgå at tale om dig selv. Folk er interesseret i, hvad du kan gøre for dem – nogle gange endda mere end de nærmere enkeltheder i produkt eller tjeneste, du tilbyder. Brug for dine kundeemner og dine løsninger bør være i fokus for alle dine marketingmaterialer.

4. forklare fordelene. Ikke alene skal du forklare fordelene ved dit produkt eller service, men du skal kunne forklare fordelene ved at arbejde sammen med dig. Funktioner er defineret som de karakteristiske egenskaber ved et produkt brug eller design. En fordel, er på den anden side, hvordan funktionen vil tilføre værdi til kundeemnets liv. Nøje definere dine funktioner og fordele. På samme tid, hvad er fordelene ved at arbejde sammen med dig? Du giver 24-timers turnaround? Kan du returnere e-mails og telefonopkald straks? Tilbyder en gratis indledende konsultation? Du giver ekstra værdi til dine kunder – ekstra rapporter, oplysninger eller rabatter ved fremtidige køb? Folk køber ydelser, ikke funktioner. Hvad betyder det for dem? Lad dem vide!

5. ved dine produkter og tjenester. Der er en masse at vide når det kommer til dine produkter og tjenester. Jo mere formulere du befinder dig i forklarer deres funktioner og fordele, jo højere dine chancer for at afslutte et salg. For hver vare eller tjeneste, du tilbyder, Sørg for du kan klart formulere funktionerne, fordele, og den specifikke klienten har brug for, der behandles. Word oplysningerne i sprog, perspektiver kan klart forstå – der vedrører hvem de er som en målgruppe. Udarbejde en simpel 1-sides Resumé af disse oplysninger kan hjælpe dig med at få klar på, hvad der betyder mest.

6. holde det simpelt. De bedste meddelelser er dem, der er simpelthen sagde. Folk forstår simpelt. Jo mere kompleks forklaringen, jo højere risiko du løber, at du “mister dem undervejs.” Igen henvise til én side Resumé af dine kundebehov, samt produkt eller service funktioner og fordele. Indeholder oplysninger, der er let at forstå. Ikke give mere information, før kunden anmoder om oplysningerne. Altid lade udsigten guide samtalen.

7. Brug et slogan. En tagline er et slogan eller udtryk, der fortæller noget om en funktion eller en fordel for noget, du tilbyder. For eksempel, er tagline for Chase Manhattan bank “The ret forholdet er alt”. Dette slogan kommunikerer klart, en af funktionerne ved at arbejde med dem er forhold – ikke bare et forhold – men de rigtige forhold. Et andet eksempel på en tagline er Alicia Smith: disk Ninja. DISC Ninja indebærer dygtighed, præcision og ydeevne. Hvilken type af tagline kan bedst beskriver dig og din virksomhed?

8. Kontakt din R & D team. For at oprette på target marketing beskeder, køre dem af dine venner, familie og kolleger før du frigive dem til verden. At skabe din egen R & U-team er en fantastisk måde at eksperimentere eller at afprøve dine ideer i et miljø med lav risiko. Sandsynligvis er en af de bedste ting at gøre at få feedback fra dine nuværende kunder. De kan fortælle dig første hånd, hvad der virker og hvorfor. Aldrig passet op en mulighed for at få feedback, da det vil hjælpe dig med at finjustere dit marketingbudskab.

9. klare og rene oplyse. Det bør være en selvfølge at du skal give klare, let at forstå oplysninger. Det gælder alt fra dit visitkort til din hjemmeside. Kontroller, at du medtager din komplette kontaktoplysninger på alt, herunder din e-mail-signatur. Give FAQ eller ofte stillede spørgsmål sektioner i brochurer, på din hjemmeside eller på andre marketingmaterialer. Sørg for at du gør det så nemt som muligt for folk at kontakte dig og til at gøre forretninger med dig. Hvis de har brug at søge efter hvordan til at kontakte dig, kan de meget vel søge en anden ud. Tider og dage du gøre forretninger, omfatte din virksomhed, cellular, og faxnumre samt dit website og email adresser. Indeholde instruktioner om, hvordan til at vende tilbage eller modtage en refusion på en vare. Klare og koncise er navnet på spillet.

10. forstå kunden. Perspektiver, og selv dine nuværende kunder, er fokuseret på én ting og en ting alene; Hvad betyder det for dem. For det meste, de er ikke rigtig interesseret i dig eller dit produkt eller service. De er interesseret i fordele. Hvordan kan du løse deres smerte? Hvordan kan du løse deres problemer? Hvis du holde dette i tankerne, vil dette hjælpe dig med at oprette marketing budskaber, der er fokuseret og virkelig ramt deres mark.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *